Dag 8: 14 juli 2015 van Chey naar Brioux sur Boutonne

14 juli 2015 - Brioux-sur-Boutonne, Frankrijk

We hebben de tentjes weer opgepakt en zijn weer dapper met goede moed vertrokken. Onderweg komen we geïmproviseerde bordjes tegen die de route aangegeven. Ons valt weer op dat niet alle routemakers de schelp dezelfde kant op laten wijzen dit maakt het ons weleens lastig. We komen door La Fragnee en dan Melle een grote plaats. Hier doen we boodschappen en gaan we een hapje eten. Daarna lopen we door en gaan we via een smal stijl padje een paar meter omhoog. Via een oud spoorweggetje lopen we door de bossen. Daarna gaan we door een schitterende tunnel waar ook een riviertje doorheen loopt met helder water. Het begint te motregenen we zijn er blij mee omdat we nu niet voor niets meer de regenhoes en paraplu mee hebben. We hebben weer voor het eerst in een bushokje koffie kunnen drinken. In Brioux sur Boutonne aangekomen blijkt veel dicht te zijn omdat het de dag van de bestorming van de Bastogne is. Een nationaal feest met veel drinken en eten voor inwoners. Eerst Jeu de boules spelen op het plein en dan in een feesttent met band een feestje vieren. Hier hebben we ook van mee mogen genieten. We treffen twee Nederlanders die met de camper op dezelfde camping als ons aangekomen zijn. Ze komen uit Noord Brabant en we hebben het zeer gezellig. We hebben zelfs ons beentjes los gegooid op de dansvloer met ons vieren. Daarna proberen we via de burgemeester en de muziekband aan te schuiven bij diner. Dit mislukt gelukkig blijkt er nog wel een restaurant open te zijn. We gaan met ons vieren tafelen en Joop en Jan besluiten iets onduidelijks te bestellen met de naam St. Jacques erin te bestellen. Nou jakkes was het want het was een pizza met vis en Jan heeft het niet zo staan op dat spul uit de zee en Joop heeft ook andere voorkeuren. We staan op een gemeentecamping net als Bert en Jean de Nederlanders dit kost ons maar 5.70 euro. Op de camping hebben we bij aankomst nog een stokbrood gekregen van een aantal mensen nadat we om eten hadden gevraagd omdat vermoedelijk alles in de stad dicht zou zijn. Op het feest hebben we het erg gezellig gehad en konden we meedrinken van een lokaal goedje iets van bessen.