Dag 7: 13 juli 2015 van Coulombiers naar Chey

13 juli 2015 - Chey, Frankrijk

We komen door de plaatsen Lusignan, Saint Sauvant en Chenay voor we Chey vandaag na 31.3 kilometer bereiken. Het is vandaag schitterend weer we lopen hoofdzakelijk op asfaltwegen maar dit zijn veelal kleine weggetjes. We steken veel kleine riviertjes over. Aangekomen in Lusignan is alles gesloten we gaan dan ook maar verder. Onderweg staan bomen met fruit, Joop maakt hier dankbaar gebruik van want met het warme weer en het lopen wil het eten van Joop niet zo goed. Fruit glijd dan als het ware naar binnen. We gaan op de foto met het plaatsnaambordje Anne Marie het is een klein gehuchtje maar wie wil nu niet op de foto met Anne Marie. Even verder net nadat we het gehuchtje uit zijn gelopen nestelen we ons in de berm voor een picknick. Koffie met stokbrood zoals altijd. We moeten na de koffie altijd zorgen dat we de watervoorraad bij vullen en dit slaagt bij een huis. Het volgende gehuchtje is L'eterpe en dan komen we in Saint Sauvant een redelijk stadje. Hier hebben we gegeten en daarna zijn we doorgelopen naar Chenay bij de kerk vragen we aan een mevrouw of vier kilometer verderop in het dorpje Chey ook voorzieningen zijn om te eten. Mevrouw is hier zeker van dus we lopen door. Aangekomen in Chey blijkt dat het Lundi (maandag) is en dat de hele handel dicht is. Gelukkig hebben we nog Macaroni, soep en stokbrood op voorraad. Bij de Mairie krijgen we een stempel en word ons verteld dat we op een sportveldje kunnen slapen. Madam op de Mairie heeft nog geprobeerd een camping vier kilometer verderop te bellen maar dit mislukt. We zetten onze tenten op onder een mooi grote boom. Een schitterend uitzicht over het veld in de beschutting van een haagje. Madam van de Mairie had ook nog geprobeerd of er lokaal voor ons gekookt kon worden maar dit was niet mogelijk. Een hond voor het schoolgebouw blijft de hele avond en de ochtend rustig liggen. Dit vinden wij bijzonder want de meeste Franse honden zijn vervelende blaffende beesten.