Dag 9: 15 juli 2015 van Brioux sur Boutonne naar Les Eglises d' Argenteuil

15 juli 2015 - Les Églises-d'Argenteuil, Frankrijk

Vanaf de camping volgen we de aanwijzingen, we lopen over kleine weggetjes parallel aan een ietwat grotere weg het slingert nog al wat dus Jan oppert om de hoofdweg te gaan volgen. Joop stemt er mee in en we lopen 10 kilometer langs de weg tot we bij een parkeerplaats aan de weg gelegen komen met een aantal bankjes we drinken koffie. Vervolgens lopen we door naar La Villedieu hier vullen we bij de kerk ons flesjes weer met water. We volgen de route zoals aangegeven door middel van betonnen paaltjes. Elke hoek staat goed aangegeven. We gaan door Aulnay het word erg warm, we zetten de paraplu's op tegen de hitte we komen door Paile en dan is Les Eglises d' Argenteuil ons eindbestemming. We spreken nog met een aantal bewoners over onze activiteiten en dan zoeken we om slaapplaats. De recessie blijkt ook hier te zijn ingeslagen en het hotel restaurant is dicht. Ook de Mairie is nog maar een paar uurtjes per week geopend dus daar kunnen we ook niet terecht. Achter de Mairie is een veldje waar een openbaar toilet is en een tent van het feest van gister staat er nog. De tent heeft geen zijkantjes dus we besluiten onze tentjes eronder te zetten zonder het buitendoek omdat het toch droog is. Op de picknickbank die er staat kunnen we koffie drinken en tomatensoep en macaroni eten. We hebben het goed al is het wel wat sober te noemen. Jan probeert het reisverslag van vandaag bij te werken maar de tablet blijkt storing te hebben. Hij heeft contact met zijn broer gehad voor eventuele oplossingen maar dit helpt niets. We besluiten dat wanneer we een postkantoor treffen we de tablet naar huis gaan sturen en de verhalen voortaan met de telefoon te maken. In de avond drinken we nog even gemeentepils en dan gaan we vroeg te bedde. Een of andere Franse hond schijnt zichzelf midden in de nacht regelmatig belangrijk te vinden en laat dan ook veelvuldig van zich horen. Oordoppen zijn hierbij een uitkomst.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade