Dag 3: Ste Catherine de Fierbois naar Les Ormes

9 juli 2015 - Les Ormes, Frankrijk

Vanochtend na een ontbijtje van madamoiselle LeBlanc om omstreeks 08.15 vertrokken. We vroegen naar de kosten van ons verblijf en dit was af te doen met een postkaart vanuit Bilbao. Joop su wel zegge 'we bin met de weldaden verlegen'. We gingen richting Ste Maure de Touraine. Terwijl we dit verhaal aan het typen zijn is Joop zijn baard aan het scheren, hij is in staat het apparaatje van negenenhalve euro op het asfalt te klappen, dit ter zijde. Na acht kilometer kwamen we aan en we hebben allereerst let wel twee glaasjes Orangina gedronken bij de Tabac. Daarna zijn verder gelopen naar het Office du Tourisme. Hier ontvingen we meer informatie over de route tot aan Châtellerault. De wegen op de kaartjes leiden niet altijd rechtstreeks naar Bilbao dus de GPS is ons zeer behulpzaam. We besloten door te lopen naar Draché waar de teller op 15 kilometer stond en het nog maar half één was. Joop wou nog wel even vijf kilometer doorlopen naar la Celle St. Avant. We besloten eerst een soepje en een broodje te eten op een picknickbank. De Baguette hadden we in Ste Maure gekocht en de worst die we erop hadden was echte Friese droge worst van het Mangalica varken van Jan en Lieske. We liepen verder richting la Celle daar aangekomen stond de teller op 26 kilometer. Bij de Mairie kregen we een stempel en de keus om op een motorcrossterrein ons tent op te zetten of in een hotel te verblijven. We gingen naar het hotel dit bleek nog eens twee kilometer lopen en tot 17u dicht te zijn. We hebben een uurtje op een terrasje zitten wachten onder het genot van twee Heineken pilsjes. 17u aangekomen bij het hotel bleek hoe verlaten het er ook uit zag het hotel was vol. Een teleurstelling, maar we moesten nog maar 'eventjes' 5 kilometer lopen naar een plaatsje met een camping. Aangekomen op de camping is het goed voor elkaar met een lekkere warme douche. De madam van de camping heeft voor ons een pizza laten bezorgen. Joop heeft gedoucht terwijl Jan de tentjes heeft opgezet. En terwijl Jan aan het douchen was deed Joop de was en blies hij de slaapmatjes op. We hebben de pizza verorbert en we dronken nog een aantal Kronenburger pilsjes. Daarna gingen we te bedde.

1. K Groeneveld-Faber:
    9 juli 2015
    Het lopen gaat prima zo te lezen.
    Geen spierpijn of andere klachten?