Dag 1: 8 augustus 2016 naar St Bees

8 augustus 2016 - Saint Bees, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend zijn we door broer Seakle op Schiphol gebracht. We vertrokken om 06.30 uur uit Tjerkwerd en vlogen 9.50 uur met EasyJet naar Manchester. Om 10.15 uur lande het vliegtuig veilig op Engelse bodem. Hiermee hadden we mooi een uurtje ingehaald (tijdsverschil). Na onze backpack van de band gehaald te hebben zijn we richting het treinstation gelopen. Hier vroegen we om een ticket naar St. Bees. We kregen een kaartje maar hoe we er moesten komen werd ons niet verteld. Twee conducteurs vonden we bereid ons te vertellen hoe St. Bees te bereiken. Met de trein (TransPennine Express) van twaalf uur richting Edinburgh was het advies, daarna een overstap in Carlisle. Op het station Manchester Airport moesten we een klein uurtje wachten. Aldaar hebben we dan ook wat gegeten en gedronken. Nog even een toiletbezoekje en daarna in de trein. We rijden onder andere via Preston, Lancaster en Oxenholme. In de trein kunnen we al veel van het Engelse landschap zien. Het weer is bewolkt en zo nu en dan een spatje regen op de ramen. Gelukkig hebben we er in de trein geen hinder van. Het landschap glooit zo nu en dan al behoorlijk en dat is vermoedelijk een voorteken voor ons eerste etappes. In Carlisle stappen we over van een moderne trein naar een oude diesellocomotief. Deze trein gaat via allemaal kleine dorpjes uiteindelijk langs de Ierse zee richting St. Bees. Het zonnetje begint te schijnen wat het zicht nog mooier maakt. We rijden vlak langs de kust en bereiken het station van St. Bees Head. Uitgestapt pakken we de GPS erbij en zoeken een winkel. Deze is eenvoudig te vinden en we kopen broodjes voor ons eerste wandeldag. Daarna lopen we naar de camping direct aan de kust gelegen. Met uitzicht op de baai van St. Bees. We zetten ons tent op en maken de slaapmaterialen in orde. Waarna we naar de kust lopen alwaar we het startpunt van de Coast to Coast Walk aantreffen. We zitten hemelsbreed 500 meter vanaf het startpunt met onze tent. We gaan naar de bar annex restaurant en bestellen ons eerste pint. Een Carling Lager pils. Daarbij bestellen we lasagne bolognese. Het eten is goed en de pils was prima. Daarna zijn we naar de tent gegaan en kijken we uit naar morgen ons eerste loopdag!

1. Anja Mulder:
    8 augustus 2016
    Succes mannen en vooral genieten!
  2. Martje:
    8 augustus 2016
    Mar lekker wille meitsje!