Dag 12: 19 augustus 2016 van Robin Hood's Bay naar Hull-Rotterdam

20 augustus 2016

Vanochtend hebben we na het opstaan eerst de tas wat ingepakt en nog even lekker onder de douche gestaan. Om 08.30 stond het ontbijt, weer een full breakfast voor ons klaar. Er waren nog vier andere mensen die ook in de B&B verbleven bij het ontbijt. De heer en mevrouw die bij ons aan tafel zaten waren aan het oefenen om te wandelen. Ze gaan namelijk over twee weken naar Oostenrijk te wandelen. De man is eens in Nederland geweest met zijn zoon een auto te kopen, destijds waren de auto's in Nederland goedkoper dan in Engeland. Na het ontbijt pakken we de rugzak verder in, betalen we en verlaten we de B&B. Het was weer prima voor elkaar! We lopen het straatje uit een stukje naar beneden en bij het postkantoor willen we nog een paar pond pinnen. Dit kan alleen met een Britse kaart, wel kunnen we in het winkeltje voor 50 pence extra 20 pond pinnen aan de kassa. Dit doen we en gaan dan richting de bushalte. Daar wachten we zeven minuten op de bus en gaan dan met de bus richting Scarborough, het is een half uurtje rijden. In de bus doet een mevrouw een raam open, dit zorgt ervoor dat het in ons nek tocht. Bij een halte doet Joop het raam weer dicht. Ze hebben niet in de gaten dat Joop het gedaan heeft en zijn verbaasd dat het raam dicht floept. Ons scheelt het een stuk overlast. Dan komen we aan in Scarborough een grote stad. Bij een servicedesk halen we twee kaartjes voor de trein naar Hull. Retourtjes zijn goedkoper dan enkele reizen dus we kunnen wanneer we spijt krijgen vandaag weer terug. In de Pumpkin café shop halen we een koffie en een stukje bananencake. Dan vertrekt de trein om 11.28 vanuit Scarborough naar Hull. Het landschap wordt steeds vlakker en het weer is bewolkt, er valt zelfs hier en daar al een spatje regen. Gisteren hebben we het met de zon tijdens ons aankomst dan ook erg getroffen. Oók de dagen ervoor hadden we mooi weer. De trein doet er ongeveer anderhalf uur over en even voor één uur in de middag arriveren we dan ook in Hull. We hebben vanavond om 20.30 uur de boot van Hull naar Rotterdam dus we hebben tijd zat om de stad te bekijken. In Hull doen we daarom ook eerst de regenhoezen maar om de tas. In Hull eten we een broodje dat we eergisteren al gekocht hebben. Daarna gaan we de stad bekijken. Het regent dus er is weinig aan. We gaan naar de Primark omdat iedereen naar de Primark gaat te shoppen. Jan koopt wat kleren, niet te veel anders past het niet in de backpack. Daarna zoeken we om drie uur een pub op daar drinkt Joop twee Guinness en Jan twee Foster's. Daarna gaan we richting het bus/treinstation. Bij de Subway nemen we elk een half broodje met kip, kaas, sla en mayonaise. Om vijf uur nemen we de bus naar de ferry terminal. Het regent flink dus we vertrekken mooi op tijd weer uit het Britse Rijk. Een ticket voor de bus van de Europoort naar Amsterdam centraal kopen we bij de terminal en dan mogen we aan boord. Aan boord gaan we naar onze hut en installeren we onze bedden. We hebben een binnen hut op dek negen. De boot heeft twaalf dekken. Na het installeren gaan we naar dek twaalf met uitzicht op de Port of Hull. Daar drinken we een kop koffie terwijl we de auto's zien boorden. Dan komt er een pianist en drinken we een heerlijke Stella Artois. Daarna gaan we eten in het Starbucks restaurant, we eten een pizza Margaretha. Daarna gaan we naar de Irish bar waar Joop een Guinness neemt en Jan een Leffe Blonde. We zitten bij een zangeres te luisteren maar de geluidsinstallatie is zodanig slecht (blikkerig) dat we het zaaltje gauw verlaten. Daarna nemen we nog een Bass biertje dat wat fruitig smaakt. Lekker is het zeker, we gaan terug naar ons hut en doen de oogjes toe.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. K Groeneveld-Faber:
    22 augustus 2016
    Home sweet home!
    Bedankt voor jullie prachtige reisverhaal.