Dag 10: van Wexford naar Greystones

24 augustus 2017 - Greystones, Ierland

Kwart over negen stappen we uit bed. Met de op de kamer aanwezige waterkoker zetten we een kop koffie. Dan poetsen we onze tanden en verlaten de bed en breakfast. Het was namelijk wel een bed maar geen breakfast dit keer. Het hek waarachter de auto staat geparkeerd is al opengezet. Het is tien uur als we het erf verlaten. Als eerste gaan we over de lange brug die Wexford met de overkant verbind. Dan volgen we een tijdje een hoofdweg totdat we af kunnen slaan. We gaan verder over de zogeheten secondary road. Op een gegeven moment begint er een EPC lichtje te branden. Dit was gisteren ook al een paar keer het geval. De motor stottert een beetje. Na het opnieuw starten van de auto ondervinden we geen problemen meer. In Ballygarret zetten we om kwart voor elf de auto aan de kant. We bezoeken de Roomse kerk en gaan dan een café in. Hier bestellen we toast met ei en worst. Het is een goed en lekker ontbijt waarna we onze weg vervolgen. Scheurend over de vele binnen weggetjes zien we vooral veel bomenwallen. Zo nu en dan komt de zee weer tevoorschijn. Uiteindelijk komen we aan bij Wicklow. Vlak voor het stadje parkeren we de auto even op een rustplaats en halen we een frisse neus. Dan rijden we door het stadje. Het tilt erop van de mensen daarom besluiten we er niet te stoppen. We komen door Newcastle en Kilcoole dan ligt daar aan de kust Greystones. Een stad aan de voet van Wicklow Mountain. Onder de rook (25 kilometer) van(af) Dublin. Op Google vinden we meerdere B&B's. Maar de Slieve More B&B aan de haven komen we op uit. De kamer heeft een twee persoons en een één persoons bed. Er is dus ruimte zat voor ons alle twee. De auto kunnen we op het erf kwijt. Om drie uur zijn we genesteld en gaan we Greystones bekijken. De hele dag is het mooi weer. Later op de middag wordt het wel ietwat bewolkt. We lopen langs de boulevard waar mensen in het koude water vertoeven. De kust is mooi om naar te kijken. Voor een tijdje zitten we op een bankje naar de grote bak water te kijken. Dan lopen we nog even de andere kant van de haven op. Daar is een beach house en binnen bestellen we een Guinness. Deze smaakt net zoals de vorige keren weer prima. Als we de pint op hebben lopen we even terug naar de bed en breakfast. Daar frissen we ons even op. De douche is weer een lekkere power shower. Lekker warm alleen deze keer maar een beperkt straaltje. Meer richting het centrum vinden we een geschikt restaurant. Het is restaurant Burnaby. De 100% Irish beef burger met patatjes doet ons erg goed smaken. Er loopt een serveerster rond die er opvallend goed uitziet. Dan nemen we nog een Guinness als toetje. Via de boulevard lopen we weer naar de B&B bij de haven. Morgen hoeven we maar een klein stukje naar Dublin. Tussen acht en negen uur staat het ontbijt voor ons klaar.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anja Mulder:
    24 augustus 2017
    Heerlijk mannen, echt genieten.
    Veel plezier maar weer en groeten vanuit het mooie Friesland
  2. Gerben:
    24 augustus 2017
    Jim komme op prachtige plakjes. Ierlân is moai en dat ha jim ûntdutsen en dêr kinne jim no moai oer fertelle. Dizze ferhalen smakken alle dagen nei mear. Leuk hear om jim sa te folgjen.