Dag 1: 7 juli 2015 van Tours naar Montbazon

7 juli 2015 - Montbazon, Frankrijk

We vertrokken vanochtend om een uur of vier vanuit Tjerkwerd. Jan en Akke brachten ons naar Schiphol waar we om 06.33 met de Thalys richting Parijs vertrokken. Jan had het tegenovergestelde van Doutzen Kroes in het Spaans tegenover hem zitten en er zijn mooiere uitzichten te bedenken. Om 09.45 arriveerden we bij Gare Paris Nord we moesten met de metro naar Montparnass waar de volgende trein om 12.12 vertrok richting Tours. Daar we twee uur de tijd hadden om over te stappen konden we dit op ons dooie gemakje doen. Binnen anderhalf uur stapten we op het station van Tours uit de trein. Hier waren we de vorige reis gestopt dus het was een bekende omgeving. Nadat we de GPS ingesteld hadden op Montbazon vertrokken we de eerste meters onwennig te voet richting Bilbao. Het lopen viel ons niet tegen, ook de rugzak van elk 14kg was tot nu toe te dragen. Thuis hadden we gezien dat Montbazon een goede tien kilometer van Tours lag en een supermarkt en een camping had. Tien kilometer leek ons goed om er weer even in te komen. Onderweg bleek dat we een aantal omweggetjes moesten nemen. Het weer was prima, we hadden weinig zon maar het was absoluut niet koud. We kwamen onderweg diverse Jacobsschelpen tegen dit betekend dus dat we op en bij de pelgrimsroute lopen. Morgen proberen we bij het Office du Tourisme meer informatie over de route te krijgen. Ook zijn we erachter gekomen dat het best weer even wennen moet om met een rugzak te lopen. Uiteindelijk hebben we 17,5 kilometer gelopen meer dan we van tevoren hadden verwacht. We staan nu op een camping en nadat we de tentjes hebben opgezet en gedoucht zijn we naar een bijhorend restaurantje gegaan. Hier hebben we een aantal biertjes genuttigd en Joop at een Pizza Margarita en Jan een pizza Reine. Morgen zullen we even kijken wat we gaan doen, maar vermoedelijk doen we het rustig aan om ons lichamelijke gesteldheid niet te forceren. Dit was het voor nu en we hopen morgen gezond weer op. Groeten Joop en Jan

1. K Groeneveld-Faber:
    7 juli 2015
    Joop ziet eruit als de vader van Doutzen Kroes met die mooie benen!
  2. J.klaren:
    8 juli 2015
    Wij wensen jullie mooi wandel plezier en hoop wille en op tijd een lekkere koud potje bier op de rustplaats!!! het gaat jullie goed.
    vr gr Jan en Miekie