Dag 12: 18 juli 2015 van Saujon naar Royan

18 juli 2015 - Royan, Frankrijk

Hoezee we zijn dan eindelijk aangekomen aan de voet van de door ons zo beminde kustroute. Ook zijn wij een tijdje onder de radar geweest door gebrek aan internet zoals uit de verhalen valt op te maken. Maar we hebben niet stilgezeten en zijn zeker niet van de wereld geweest, ook hebben we er al mooi wat (325) kilometers op zitten. We vertrokken vanochtend kwart voor negen omdat we vanwege de korte etappe eerst even hebben uitgeslapen. Gisteren hebben we toch aardig kilometers gemaakt, vandaag hebben we woord gehouden en is het gebleven bij 14 kilometer. Van de jongeman op het toeristenbureau hadden we gisteren een A4'tje gekregen met de route tot aan Royan. Dit was handig nu hoefden we zelf de route niet te zoeken. Echter was de beschrijving natuurlijk weer in het Frans wat het een beetje uitdagender maakte. Aan de hand van het kaartje, de route hier en daar aangegeven op paaltjes en de GPS was het vandaag eenvoudig te vinden. We liepen vier kilometer over kleine weggetjes, daarna nog zes over landweggetjes en bosweggetjes zonder verharding waarna we de laatste vier kilometer weer over asfalt aflegden. Het was een mooie route maar het weer was erg drukkend met weinig wind. Aangekomen in de voorstad van Royan hebben we de tassen afgeworpen en zijn we bij een tabac Orangina gaan drinken om weer even op adem te komen. Daarna was het nog twee kilometer tot aan de boulevard van Royan. We zijn naar het toeristenbureau gegaan waar we een stempel, informatie voor de overnachting en de boottocht van morgen kregen. Campings waren ver buiten de stad dus is het weer een hotelletje geworden waar we goedkoper aankwamen omdat we pelgrims zijn. Na ons gedoucht en genesteld te hebben zijn we naar de Boulevard gegaan. Hier hebben we een pilsje gedronken a 3.80 euro het stuk. We besloten een supermarkt op te zoeken waar we voor hetzelfde bedrag 6 flesjes hadden en die mee te nemen naar het hotel. Ook hebben we in supermarkt een ijsje voor onszelf gekocht dat ging er met dit warme weer goed in. Daarna zijn we op het terrasje van het hotel onder de parasol gaan zitten. Om zeven uur zijn we richting de boulevard gegaan om wat te eten. We hebben bij een restaurantje spaghetti gegeten Joop had carbonada en Jan bolognese. Ook was hier nog de mogelijkheid om er een Heineken biertje bij te krijgen. We gingen terug naar het hotel dronken de twee pilsjes uit de supermarkt en morgen vroeg weer op. Het doel is om 7.15 uur de eerste boot naar de overkant te nemen en aan de kust route te beginnen.

1. K Groeneveld-Faber:
    18 juli 2015
    Een mijlpaal is bereikt: de kustroute is in zicht!
    Gefeliciteerd!!!
  2. Willy nota:
    18 juli 2015
    Hier is Lide. Welkom in Royan, waar wij ook een paar keer overnacht hebben. De koffie op de veerpont is prima! Dan Verdon s/mer, Soulac, Amelie, le Gurp, onze camping EURONAT en dan MOntalivet. Heel bekende omgeving voor ons. Goede reis, veel plezier. hartelijke groet Wil en Lide.
  3. Lieske:
    18 juli 2015
    Hé mannen! Fijn weer wat van jullie te horen! Hier de eerste twee weken van Jan's vakantie reeds verstreken. We hebben nog niet echt vakantie gevoel mogen ervaren! Erg druk met de cd. Maar nog even dan komt dit ook wel weer goed! Zo te lezen vergaat het jullie prima! We zouden af en toe wel even mee willen lopen! Marije is heeft van vrijdag op zaterdag bij beppe Akke gelogeerd en slaapt nu met beppe Marry in de carvan! Hé mannen have fun!! Groetjes Lieske