Dag 1, vrijdag 9 augustus 2019, Richting Denemarken (het vervolg)

9 augustus 2019 - Büsum, Duitsland

Daar gaan we weer. Joop, Akke en Jan. Vorig jaar gestopt in Cuxhaven. Nu vanaf de andere kant van de Elbe verder richting Denemarken. Rond negen uur brengt Jan zijn vader ons richting het station in Sneek. Het regent een beetje dus een mooie dag om in de trein te zitten. Einddoel vandaag? Een camping in het Noord Duitse Büsum. Stipt volgens dienstregeling vertrekken we 9.16 uur richting Leeuwarden. De kaartjes hebben we van te voren al geregeld via internet. Vanaf Leeuwarden gaan we kwart voor tien richting Groningen. In de trein ontdekt Akke dat ze haar beugel om het hoofd te ondersteunen is vergeten. Dat kan lastig worden maar we besluiten maar niet weer rechtsomkeer te maken. Er wordt vast wel een alternatief bedacht. Mooi op tijd zijn we in Groningen. We lopen door het mooiste station van Nederland naar de bussen. Om 10.30 vertrekt de bus naar Leer. Op de bus staat te lezen dat de treinverbinding pas in 2024 weer is hersteld. De buschauffeur is aan de vroege kant, een passagier die nog op het raam klopt om mee te laat hij staan. Vanaf Leer gaan we via Oldenburg naar Bremen. Daar arriveren rond twintig over één. Dan lopen we naar de ICE die ons in Hamburg gaat brengen. De ICE is wat te laat. We hebben geen plekjes gereserveerd dus staan in het portaal. Het is druk bij de toiletten. Het loopt af en aan. Joop knikt vriendelijk als mensen vragen of hij in de wachtrij voor de wc staat. Na een tijdje komen we bij Hamburg. Het was wel lekker even op de benen staan. Omdat de ICE te laat was komen we ook te laat aan Hamburg. We missen de volgende trein. Daarom stappen we in de trein naar Neumünster. Zo komen we waarschijnlijk met een omweg een uur later in Büsum. In Neumünster komen we weer met vertraging aan maar daar wacht de machinist van de volgende trein gelukkig op ons. In Heide (Holst) staan we een kwartiertje stil waarna we de eindspurt richting Büsum doen. Eenmaal in Büsum gaan we opzoek naar een camping. Maar eerst gaan we een café restaurant in voor een kop koffie. Als we toch zitten eten we ook maar even een schnitzel met patat. Buiten regent het fors. We doen de regenhoes om de tas en regenjassen aan. Het parapluutje op en dan lopen we de 1,9 kilometer naar de camping. Camping Noordzee. We bellen het nummer dat op de deur van de receptie staat en een meneer komt ons helpen. In een golfkarretje brengt hij onze tassen bij ons platz. Akke mag meerijden maar weigert het aanbod. Misschien moeten als we meer kilometers hebben gelopen. Morgenochtend vanaf 8 uur kunnen we bij de receptie terecht te betalen. Een dame begint een praatje met ons. Voor vannacht is onweer en veel regen voorspeld. We zullen het zien en hopelijk dat het morgen overdag wat meevalt. Kwart voor acht staan de tenten. En rond acht uur verkennen we de omgeving even. We lopen een soort pier op en kunnen ons voorstellen dat het hier vrij toeristisch is. Erg mooi ziet het er allemaal uit. We lopen anderhalve kilometer richting het centrum. Daar verkennen we de straten en zoeken naar een geschikt plekje. De chocomelk en het biertje smaken weer best. We halen weer flink wat herinneringen op van vorige avonturen. Leggen de telefoon nog even aan de lader bij een stekkerdoos. Drinken er nog twee op en gaan dan weer richting de tent. Rond elf uur gaan we plat. We zijn benieuwd wat dit avontuur ons gaat brengen.

1. Klaas:
    9 augustus 2019
    Jan weer ooi verteld ik wens Veel plezier toe gr klaas en andrea
  2. Sjoerd:
    10 augustus 2019
    Ik denk mooi verteld want denk niet dat ze op Yde zijn ooi zitten te wachten maar ben zeer benieuwd naar het volgende verslag. In ieder geval een leuk begin
  3. Veronica de Graaf:
    Fijne vakantie!
  4. Marijke:
    10 augustus 2019
    Moaie fakansje tawinske !
  5. Riemkje De Groot-Swart:
    10 augustus 2019
    Een hele fijne vakantie Joop, Akke en Jan. En ik kijk uit naar jullie reisverslag!
    Veel plezier met elkaar. 🍀
  6. K Groeneveld-Faber:
    10 augustus 2019
    Het klinkt weer goed. Veel plezier en wij lezen mee!
  7. Sake en Goikje:
    10 augustus 2019
    Geniet van het mooie Denemarken.
    Veel Plezier.
    Heeft Joop zijn mond harmonica weer mee.
  8. Sake en Goikje:
    10 augustus 2019
    Geniet van het mooie Denemarken en veel plezier.
    Heeft Joop zijn mondharmonica weer mee.
  9. Corina:
    11 augustus 2019
    Veel plezier Tante Akke, oom Jopie en collega Jan!