Dag 13: 19 juli 2015 van Royan naar Montalivet

19 juli 2015 - Vendays-Montalivet, Frankrijk

We hadden om zes uur de slaap weer uit/onderbroken. Dit omdat we 7.15 uur met de eerste boot naar Le Vernon wilden gaan. We liepen vanuit het hotel naar de veerhaven. Gisteren konden we over de koppen lopen nu was het zo goed als uitgestorven op straat. De zon kwam prachtig op en we kochten twee tickets voor de overtocht. Eenmaal op de boot hebben we koffie en een chocoladebroodje genuttigd. De overtocht duurde twintig minuutjes. Om acht uur zaten we goed in het ritme en liepen we richting Soulac sur Mer. Langs een spoorlijn die buiten gebruik is liep een fietspad. Dit hebben we gevolgd tot even na Soulac sur Mer. Schitterend om alleen maar rechtdoor rechtuit te kunnen lopen met de zee aan de rechterkant. Jan kwam gelijk weer in zijn element en Joop genoot ook zichtbaar. Onderweg zagen we mensen met gele hesjes aan, er stond dus iets te gebeuren. Al gauw bleek dat er een loop en hardloopevenement was. We kwamen de lopers op het fietspad tegen en het viel nog niet mee om tegen hen allemaal Bonjour te zeggen. In Soulac sur Mer was de hardlooptocht gaande. Een drukte van belang en een mooi gezicht, wat hadden ze het vergeleken bij ons zwaar. We hebben Orangina gedronken op een terrasje wat officieel nog niet geopend was. Daarna zijn we verder gegaan over het fietspad en voor Amelie bij een strandopgang zijn we via het strand verder gelopen. Ter hoogte van Le Gurp hebben we op de overblijfselen van een oude bunker soep gemaakt met het primusje en daarbij stokbrood met kaas gegeten. Eten op het strand met een mooi uitzicht dus. We zijn verder gelopen langs de zee waarna we aankwamen bij Montalivet les Bains hier zijn we het strand afgegaan. Bij het toeristenbureau hebben we een stempel gekregen en zijn we gewezen op een camping. Op de camping van Camp Ole zijn we allereerst het zwembad ingedoken. Dit omdat we mooi vroeg aan waren, de dertig kilometer waren vrijwel allemaal rechtdoor. Joop heeft de waterdichtheid van zijn gehoorapparaten even getest. Het water was heerlijk, aansluitend hebben we nog even lekker gedoucht. Waarna we de op de camping aanwezige bar hebben opgezocht. Hier was voor ons nog wel een versnapering aanwezig. Ook hebben we nog wat gegeten en kunnen terug kijken op een zeer geslaagde dag. We gaan slapen en hopen morgen gezond weer op.

1. K Groeneveld-Faber:
    20 juli 2015
    Leuk leuk leuk!!!
    het gaat goed allemaal!
    Sterkte maar weer en veel plezier bovendien!
  2. Jeanette:
    20 juli 2015
    Hoi Joop en jan,
    Wat genieten we hier op ons vakantie adres van jullie mooie verhalen, ik zie het al helemaal voor me!
    Thuis in boekvorm uitgeven?!
    Veel plezier, geniet van de mooie dingen die jullie tegenkomen en succes!
  3. Tineke Sikma:
    21 juli 2015
    Wat bijzonder om jullie zo te kunnen volgen. Geniet er nog van en zet 'm op!