Dag 1: 29 juli, weer aan de wandel | 6,4 km

29 juli 2022 - Thorsminde, Denemarken

Gisteravond nog gezellig op het terras bij het Veerhuys, vanochtend om zes uur de wekker. Nou ja tien over zes en die tien minuten deden het hem. Broer Seakle was zo aardig mij om om kwart voor zeven naar Bolsward te brengen waar ik even voor zeven de bus zou nemen. Maar ik was nog niet zover, dus de bus gemist. Gelukkig bracht hij mij in Leeuwarden. Joop zwaaide mij nog even uit.

Maar hoe was het gekomen en wat ga ik doen? Maandag fietste ik (met collega's) Rutger en Wim. Rutger vertelde dat hij vrijdag voor een paar dagen naar Denemarken ging. Dinsdag bedacht ik eens uit te zoeken hoeveel kilometer 'we' nog moesten lopen om Skagen te bereiken. Ongeveer 300 kilometer was het antwoord. Woensdag vroeg ik Rutger waar hij in Denemarken moest zijn. Bleek dit nou net boven Fjand Badeby te zijn. Daar waar we de vorige keer zijn gestopt. Dus de stoute schoenen aan en besloten te gaan. Joop en Akke vanwege Joop zijn nieuwe knie helaas niet mee. Alleen op pad ga ik dat wel leuk vinden? Geen idee dus ik probeer het maar. Er is altijd nog de mogelijkheid eerder weer naar huis te gaan. Rutger gaat volgende week toch ook weer terug. We hadden een gezellige autorit en waren mooi op tijd om een uur of half vier in Holstebro. Daar hebben we cola gedronken, heb ik gepind en daarna afscheid genomen van Rutger. Rutger reed vanaf daar verder.

Zelf ben ik met de bus van kwart over vier naar Fjand gegaan. Om half zes kwam ik aan. Omdat Fjand alleen een camping heeft en verder niets besloot ik alvast een stukje te gaan lopen. Thorsminde lag 6,5 kilometer verderop. Mooi over het strand kwam ik in Thorsminde aan. Onderweg passeerde ik een aantal oude bunkers en een zonnende zeehond. In Thorsminde kon ik op de camping maar uitzoeken waar ik wilde staan. Toen de tent stond en ik gedoucht had was het restaurant helaas al aan het inpakken. Gelukkig boden de magnetron op de camping en een diepvriesmaal + twee blikken bier uit de supermarkt een oplossing.

Om 21.00 uur had ik het maal achter de kiezen. Toen ben ik nog even naar een meertje gelopen. En vervolgens heb ik nog een biertje gedronken in de gemeenschappelijke ruimte. Als ik de 300 kilometer wil lopen ben ik denk ik een kleine twee weken onderweg. Nu weet ik niet of ik dat wel zo leuk vind in mijn uppie. Als ik niet te laat aankom op de plaats van bestemming zijn de avonduren redelijk lang schat ik zo in. Dus we moeten maar zien. Eerst maar eens kijken wat de dag van mogen brengt!

1. Riemkje De Groot-Swart:
    29 juli 2022
    Zo Jan een hele uitdaging voor jou. Maar wie weet hoeveel leuke mensen je onderweg tegen gaat komen. In ieder geval heel veel plezier!! 🍀☀️🍻
  2. Jan Nota:
    29 juli 2022
    Machtich 💪🏻 Meitsje der wat fan, dan bin dy km sa foarby! Gewoan de kroech yn, Denen binne moai folk.
  3. Huub en Gerda:
    Hoi Jan,
    Wat een mooie uitdaging. Maak lekker veel verslagen wij volgen je op afstand dus dat is gezellig ☀️ Het gaat je lukken en je ontmoet vast veel leuke mensen op je tocht. Lekker genieten!
  4. Jeanette:
    29 juli 2022
    leuk datst it oandoarst jan!
    it liket der wer prachtich!
  5. Jan Leijstra:
    29 juli 2022
    Veel wandelplezier en mooie avonturen🙂 En niet vergeten om op tijd een biertje te nemen 🍻
  6. Brenda Drayer:
    29 juli 2022
    Jeee Jan wat machtig dast dit avontuur allinich oan giest! Heel soad sukses en wille!
  7. Joop Nota:
    30 juli 2022
    Jan, bedankt voor het mooie verslag! Het is voor ons onwerkelijk nu we niet mee kunnen. Maar hebben diep respect dat je dit alleen doet. Heel veel succes en veel wandel plezier!
  8. Carolien Roodvoets:
    31 juli 2022
    Prachtig Jan.. succes met lopen en wat dacht je van een lekker boek in de avonduren?