Dag 4: 10 juli 2015 van Les Ormes naar Châtellerault

10 juli 2015 - Châtellerault, Frankrijk

We werden wakker omstreeks half zeven (ja we beginnen al weer wat in ons vertrouwde ritme te komen). We hebben onze tenten ingepakt en ons laatste stukje Mangalica varkensworst gegeten tussen de stokbrood. Ook de koffie smaakte weer goed, we liepen richting Dange St Romain hier hebben we bij de Boulangerie (bakker) brood gehaald en bij de Epicerie (kruidenier) kaas. Onderweg dachten we Akke te zien lopen in de verte, we probeerden dichterbij te komen maar zoals verwacht wilde ons dit niet lukken. We hadden het graag gewild dat Akke met ons mee liep, maar helaas. We zijn ons route vervolgd door Ingrandes en we liepen richting Châtellerault. We kwamen zo nu en dan door een bebouwde kom zonder voorzieningen. Op een parkeerterrein voor vrachtwagens hebben we aan een picknickbank koffie gedronken. Onderweg zagen we twee wandelaars met backpack’s, vermoedelijk ook wandelend richting Santiago. Uiteindelijk stranden we bij een viaduct over het spoor. We wilden het viaduct graag oversteken maar het was erg druk en er was weinig ruimte langs de kanten. Jan wilde te voet het viaduct absoluut niet oversteken want volgens hem was het te gevaarlijk, Joop twijfelde een beetje. Jan had het idee opgevat om automobilisten te vragen hen over te zetten. In de trant van: Bonjour, est le possible travvaisele la viaduct avec vouz..... een vriendelijke jongeman in een citroen saxo zette ons over. We hebben een lekker belegd broodje gegeten bij de Subway van Châtellerault daarna was het nog ongeveer twee kilometer tot het centrum. In het centrum konden we het Office du Tourisme vinden, hier vroegen we om een stempel en slaapplaats. We kregen de stempel van de madam en voor slaapplaats kregen we drie opties aangeboden. 1. Terug naar het Noorden (waar we vandaan kwamen) en in een hotel. 2. Op naar het zuiden buiten de stad waar een gemeentelijke camping was. Of 3. in een hotelletje in het centrum. Een erg lastige keuze maar naar lang wikken en wegen besloten we voor optie drie te gaan. Ook kregen we van het Office du Tourisme informatie over het volgende te lopen deel tot aan Poitiers. We konden er meteen (15.00 uur naar 22,5 kilomer) terecht en we hebben dan ook even lekker gedoucht en een wasje gedaan. Daarna hebben we de Sint Jacqueskerk bezocht en zijn we een terrasje opgegaan. We namen nog een aantal biertjes, Joop at een stukje vlees en Jan een stukje kip waarna we afdropen naar het hotel. Het was vandaag een warme zweterige wandel dag met een aantal (spier) pijntjes maar de route was goed te lopen en we hebben erg genoten.

1. Trudy witteveen.:
    12 juli 2015
    houd goede moed.
    zet door en denk maar zo: op akke wordt goed gepast.het hele dorp en
    jan, lieske en de 2 famkes binne der ek nog.