Dag 33: 8 augustus 2015 Sweet home... Tsjerkwert

8 augustus 2015 - Tjerkwerd, Nederland

Vanochtend hebben we de wekker op 6.15 gezet. Voor het eerst deze vakantie een wekker gezet om ons zelf niet te overslapen. En we werden wakker door het geluid van de wekker. Nadat we een chocoladebroodje gegeten hebben en ons tandjes gepoetst hadden zijn we uit het hostel vertrokken. Richting het Plaza Moyua waar de bus om de 20 minuten naar het vliegveld vertrok. Dit plein/rotonde is dezelfde plek waar Jan per bus arriveerde toen hij in 2012 voor het eerst met Joop en Akke mee ging lopen richting Santiago. Het was dan ook erg herkenbaar allemaal. Bij het vliegveld aangekomen dat wellicht nog kleiner is als dat van Rotterdam. Deed Jan de wandelschoenen in de tas en de slippers aan. Joop had de sandalen al aan omdat die de anderhalve kilometer naar de bus wel goed liepen. Op de luchthaven hebben we ingecheckt en een kopje koffie gedronken. Ook aten we er de laatste Spaanse chocoladebroodjes bij. Waarna we om 08.30 zijn gaan boarden. We zaten beide aan het gangpad en op rij vier dus vooraan in het vliegtuig. In Spanje was het weer wat druilerig en zodra we boven de wolken uit stegen scheen het zonnetje. De vlucht ging voortvarend en we arriveerden een half uur eerder dan gepland. Om half elf stonden we weer op Nederlandse bodem. Waarna we het vliegtuig mochten verlaten en we na vijftien minuten op de bagage gewacht te hebben in de aankomsthal arriveerden. Hier stonden Jan en Agatha (Jan zijn ouders) op ons te wachten. We hebben even een kopje koffie gedronken waarna we richting Tjerkwerd vertrokken. De dag ging voorspoedig en het was erg fijn weer thuis te komen. Hiermee eindigt ons grote avontuur waar we op en top van genoten hebben. We vinden het fijn dat we op deze manier onze reis vastgelegd hebben zodat we thuis alles nog eens rustig kunnen nalezen en kunnen nagenieten. Daarnaast plaatsen we dit reisverhaal van onze laatste dag op de reisblog en sluiten we het blog hiermee af. We hopen dat onze volgers genoten hebben van de reisblog en wellicht hebben we iemand kunnen inspireren om ook eens aan zo'n fantastisch avontuur te beginnen!