Dag 12: van Dublin naar Tjerkwerd

26 augustus 2017 - Tjerkwerd, Nederland

Het is kwart over acht als we opstaan en onder de douche springen. Het meisje dat ook op onze vierpersoonskamer verblijft is hem alweer gesmeerd. Ook slaapt er nog een jongeman op de kamer die vermoedelijk muzikant is. Hij heeft namelijk een viool bij zich. Het hostel ligt aan een erg drukke straat. De hele nacht raasde het verkeer voorbij en liepen er feestvierende mensen op de stoep. Joop en Jan hebben de nacht dan ook wisselend ervaren. Na het douchen gaan we naar de gemeenschappelijke ruimte. Daar is brood, een broodrooster en jam. Ook is er koffie en thee. Hier maken we gebruik van. Om half tien gaan we naar de kamer, poetsen onze tanden en verlaten het hostel. We vinden het hostel niet het geld waard. Rustig lopen we richting de 'hoofdstraat'. Daar koopt Jan een flesje ice tea. Dan gaan we met een citytrip. Kwart voor elf stappen we in. De bus rijdt via allemaal bekende plekken in Dublin. De chauffeur kletst ons de oren van het hoofd met allemaal aanbiedingen en reclamepraatjes. Tussen de praatjes door vertelt hij gelukkig nog we leuke wetenswaardigheden. Het is een mooi stukje tijdverdrijf. Eén uur stappen we weer van de bus. Dan gaan we opzoek naar wat eten. Bij 'La Pizza' bestellen we wat. Joop heeft een Wrap met kip en Jan een pizzapunt. Daarbij voor Joop een kopje koffie en voor Jan een cola. Om twee uur verlaten we het restaurantje. In de winkelstraat rommelen we nog wat rond. Dan geven we ons neer op een bankje in het zonnetje. We zijn wel even zoet met mensen kijken. Het is namelijk extra druk vanwege een voetbalwedstrijd. Alle soorten en maten komen voorbij. Tien voor vier stappen we in bus 747 de Airlink naar Dublin airport. Even voor half vijf arriveren we en zoeken we een plekje in de terminal. Twintig over half vijf zijn we door de security en kunnen we wat drinken. Om zes uur wordt bekend gemaakt welke gate we hebben. Nog even geduld doen en dan kunnen we weer verder. Het is gate 108 en we moeten er een stukje voor lopen. Als we staan te wachten bij de gate zijn er een aantal stevige Dubliner dames aardig luidruchtig. Het vliegtuig heeft wat vertraging. Uiteindelijk hangt het half acht in plaats van zeven uur in de lucht. De dikke dames hebben een slokje te veel op en worden apart gezet. Eén voorin het vliegtuig, één in het midden en één achterin. Ook hebben ze een sticker op het voorhoofd. De Nederlandse mannen die naast de luidruchtigste zitten hebben er wel aardigheid aan een gesprekje met haar te beginnen. Al met al weten ze zich redelijk rustig te houden. Zo nu en dan zingen ze een liedje maar hun zangkwaliteiten zijn niet zodanig dat ze applaus verdienen. Iets na half tien landen we weer op Nederlandse bodem. Het zicht op Nederland is erg mooi omdat het donker invalt en alle lichtjes branden. Om tien uur hebben we de bagage en ontmoeten we Jan N. bij aankomsthal vier. Iets na half twaalf komen we in Tjerkwerd aan en sluiten we onze mooie reis van twaalf dagen af. Als afsluiter nemen we nog een laatste borrel! Om sprakeloos van te worden.

1. Anja Mulder:
    27 augustus 2017
    Leuk om jullie verhalen gelezen te hebben Jan en Joop welkom thuis weer.
    Groeten Anja
  2. Marijke:
    27 augustus 2017
    Moaie ferhalen Jan heel wat belibbe yn 12 dagen.
    Moai om wer op wer om te sjen.
    Prachtig reisferhalen hjer.
    No mar wer tinke wer de reis takomst jierdei hinge sil?
  3. K Groeneveld-Faber:
    28 augustus 2017
    Bedankt voor jullie mooie verhalen en fijn dat alles goed is gegaan!
    Groeten van Gerrit en Korien